Sorry, your browser doesn't support Java(tm).

Het idee om etalages/toonbanken van grondprodukten tot stand te brengen is geboren in het kader van het europees programma
Leader II.

Waarom toonbanken ? Omdat elke van hen aan een geheel behoort. Ze bestaan uit rekjes, bergruimtes, een kassa, een audiovisuele ruimte die de producenten en de brochures van de streek voorstelt. Ze zijn in strategische en touristische plekken gesitueerd zoals L'Open E411.

Vijf producenten hebben het aangedurft hun produkten te commercialiseren :

  • De Framboisière van Redu - alle afgeleide produkten van de kweek van de framboos : jam, alcohol, enz ...
  • De slagerij Pirotte in Libin.
  • De chocolade fabriek Laloi in Poix Saint-Hubert.
  • Au Travert (zalm, honing, enz ...) in Hatrival.
  • De brouwerij Saint-Monon in Nassogne.

Allen worden vaak bekraand door de kwaliteit en echtheid van hun produkten.
Ze krijgen ook vaak talrijke prijzen.